Jutulheia og Hundheia. Alene. (30.10.2016)  3

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point Øyabekken Roksetvatnet (205m)
Endpoint Øyabekken Roksetvatnet (202m)
Characteristic Jogging
Ascents Hundheia (358m) 30.10.2016
Jutulheia (521m) 30.10.2016

Det har regnet mye i de to tre siste dagene, men i dag var det oppholdsvær. Jeg fikk derfor lyst til å ta et par topper på Fosen. Hvor jeg løp synes nå tydelig på trackinga. I starten tok jeg en tømmerveg som ikke står på kartet oppover ryggen sør for Blomdalen. Det er mulig det hadde vært litt raskere å ta en tilsvarende tømmerveg på ryggen nord for Blomdalen. Ellers var det egentlig fint å gå på søkkvåte myrer når en først hadde akseptert kalde og våte føtter. Ingen folk på åsen i dag. Sist helg hadde jeg iallfall min egen skygge til selskap, i dag var ikke den der en gang! Fin tur i kupert Fosenterreng.

Jutulheia i det fjerne på bortsiden av alle de søkkvåte myrene.
Tynt løsmassedekke og mye blankskurt fjell på Fosen. Dette er nesten helt på toppen av Jutulheia.
Fra Jutulheia er det fin utsikt mot det regulerte Storvatnet.
Her ser vi Hundheia som den lille kollen sentrert i bildet. Botn og "Rissaraset" i det fjerne.