Storås i Porsgrunn (29.10.2016)

Written by Englepus (Cathrine Nyberg) GSM

Start point Langangen skole (36m)
Endpoint Langangen skole (29m)
Ascents Storås (157m) 29.10.2016 13:45

Høsttur i ensom majestet

Begynte dagen med å rydde litt opp i klesskapet, men fant ut at det var jo for gæli når sola skinte som gal på utsiden for en gangs skyld! Fant ut at jeg kunne jo for første gang gjøre et forsøk på å ta meg en tur på egenhånd på ukjent sted, da Fjerdingen blir litt kjedelig i lengda ;) Manglet jo fortsatt 6 Porsgrunnstopper på lista mi!

Som sagt så gjort! Valgte en jeg hadde en formening om at var enkel og grei, selv for nybegynner-amøben meg! Hadde hørt rykter om at det skulle være sti nemlig, så da kunne det vel ikke være så mange muligheter for å gå seg bort... Satte derfor kursen mot Langangen og Storås. Parkerte på skolen og tok fatt på veien oppover, med mobilen i hånda, og kartet på Peakbook oppe! Klarte å ta av en sti for tidlig, men fikk snudd før jeg havnet helt på villspor. Tok så neste sti, og havnet helt perfekt. Datt over et skilt der det stod Storås, og masse blåmerking. La bort telefonen og kartet, og ruslet lystig i vei. Etter 20-25 minutters gange kom jeg på toppen med en benk og postkasse. Tok opp telefonen for å sjekke at jeg var der jeg skulle...

Gjett hva! Det var jeg jo ikke :( Joda, jeg var på Storås, men ikke der den rød tegnestifta var på kartet! Dette er jo bare så meg på tur på egenhånd! Var jo bare å tusle litt slukøret ned igjen og finne et sted det gikk an å ta av fra stien og finne denne rød tegnestifta da. Nå skal sant sies at dette ikke var så veldig vanskelig da, så Storås ble besteget med brask og bram!

Storås med Langangsbrua i bakgrunnen

Jeg må seriøst vurdere et kurs i kart og kompass, og leite etter stedsansen min altså, men svært fornøyd med at jeg faktisk klarte meg ganske så bra! Ikke verst når man for et halvt års tid siden synes skauen var kjempeskummel alene, og det aldri hadde ramlet meg inn å tusle rundt på egenhånd! Dagens tur ble behørig feiret med en kopp kaffe og skravlings hos ei venninne på veien hjem :)

Hmmm.....

Written by Taxitheo 29.10.2016 22:53

Og vi fant jo ut at jeg aldri hadde vært bortom tegnestifta her, gikk bare bort til krakken her jeg.. Så må vel nesten ta turen opp hit igjen tenker jeg... :-)

Sv: Hmmm.....

Written by Englepus 29.10.2016 23:42

Ja jeg vil våge å påstå at du strengt tatt ikke har fullført lista siden du ikke var bortom og tok på tegnestifta ;-) jeg kan være med å vise vei altså så du får den!