Siljannibben (28.10.2016)  5

Written by RolFoto (Rune Olsen)

Start point Busterød p-lomme (80m)
Endpoint Samme (80m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Siljannibben (261m) 28.10.2016
Visits of other PBEs Busterød p-lomme (80m) 28.10.2016

Porsgrunn pf> 100m

Parkerte nede ved Busterød og gikk et kort stykke opp grusveien før jeg kløyv bratt opp mellom steile svavegger og rett inn i bushen. Her gjaldt det å holde på caps og briller, tett som et velbrukt avløpssluk her, men artig lell. Karret meg gjennom og videre opp ulendt terreng i liene under Siljannibben. Kosa meg hele veien. Oppe på toppen ble det et par dølle tørre knekkers og ei ny påsa snus. Ble sittende lenge i den friske brisen og skue utover høstlandskapet mens sola forsiktig smøyg seg nærmere horisonten. Bærre lækkert.
Begynte etterhvert å skli ned det bratte skaret rett under toppen. Etterhvert mye ur. Tok det svært rolig men allikevel klarte jeg å tråkke gjennom et tjukt løvlag og ned mellom to steiner. Litt mer fart her og beinet kunne ha vært ille ute, men bare ei skramme og videre ned ekstremt forsiktig før jeg kom ned på grusveien.
Nok en flott i tur i Porsgrunns bakgård var over.
Gleder meg til nok en tur i ulendt terreng, nemlig Gravtjennåsen i løpet av helga!