Sesongens første skitur - Grindanekasse (24.10.2016)

Written by mortenh (Morten Helgesen) GSM+

Ascents Grindane (1,724m) 24.10.2016 12:10

Jeg måtte trø til for å få ned kassa fra Grindane for Kremtoppjakten 2016 i Valdres. Kjørte oppover mot fjellet, men så etter hvert ingenting i kvituten og ble redd for å kjøre ut av veien, så jeg hoppet på da det dukket opp ei parkeringslomme i veikanten et stykke nedenfor sommerparkeringen. Heldigvis hadde jeg pakket med meg ski, ellers hadde det blitt en stusselig og langdryg tur.
De gamle atomic grusskia gjorde jobben, selv om de var fryktelig å manøvrere med nedover. Gikk på ski til siste brattbakken på ca. 1500 moh og på beina derfra.
Stedvis overraskende bra skiføre når jeg tenker på rapporter fra ei drøy uke siden som viste nærmest indian summer her oppe.

Skulle du ha sett..

Written by Stigun 24.10.2016 19:16

..det var da et skikkelig snøfall! Overraskende for oss vestlendinger som har hatt "tidenes" oktober ift finvær og rekordlite nedbør(pleier ofte følges de to..)

Sv: Skulle du ha sett..

Written by mortenh 25.10.2016 20:49

Ja, men så veldig mye snø var det ikke snakk om, men den lå på en slik måte at den var grei å gå på...

Oi

Written by bergtatt 24.10.2016 13:55

Ja det var kontrast til turen vi hadde for kort tid siden....

Sv: Oi

Written by mortenh 25.10.2016 20:49

Hehe, ja ikke sant, det var jo rene indian summer når dere var der.