Halsethaugen i Gjemnes (23.10.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Halsethaugen (284m) 23.10.2016
Varden i Gjemnes (278m) 23.10.2016
Visits of other PBEs Hallset p-lomme (100m) 23.10.2016
Varden i Gjemnes - merka sti fra sør (100m) 23.10.2016

Dagens tredje lille tur. Fortsatt kom ikke sola skikkelig igjennom skylaget.
Fulgte merka sti opp til Varden. Først på vei, og deretter gradvis dårligere sti som også ble ganske våt mot slutten - tross noe utlagt plank. Brukte vel snaue halvtimen opp.

Utsikt fra Varden mot Freikollen.
Fra Varden ventet ganske flatt og myrete terreng mot Halsethaugen.

Fant noen hjortetråkk i riktig retning et stykke bort til høyeste punkt. Passerte en jeger underveis. Han sneik seg rundt i kamuflasje, men kikket i helt motsatt retning hele tiden. Tror ikke han så meg. Derfor sneik jeg meg til topps og var på utkikk etter børseskudd. Lite minneverdig toppunkt i grunn, i skog og med begrenset utsikt.
Tok en snarvei tilbake, som innebar noe krattkrig men også noe dyretråkk/sti.