Øyensskavlen i Namdalseid - sykling i sterk vind (21.10.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Øyensskavlen (686m) 21.10.2016
Visits of other PBEs Øyensskavlen - stitråkk fra øst (635m) 21.10.2016
Øyensskavlen - vei fra sørøst (120m) 21.10.2016
Øyensskavlen p-plass (130m) 21.10.2016

Parkerte på Øyensskavlen p-plass og tok sykkelen ut av bakrommet - så fikk jeg da bruk for den. Noen bratte kneiker ble det, der jeg gikk av sykkelen og trillet den. Selv el-kraften kom til kort her. Vinden ble etter hvert plagsom, men jeg var godt utstyrt og himmelen var skyfri.
Satte fra meg sykkelen ved masta, og ruslet ut i terrenget. Fant etter en stund en sti, som ble tracket tilbake og er nå publisert til glede og nytte for andre.
Brukte i alt en time til topps.

Øyensskavlen sett fra sørøst. Høyeste punkt til venstre i bildet.
Utsikt i nordlig retning. Tatt med sterk vind i ryggen delvis i le bak varden.

Måtte ta det ganske pent nedover med sykkelen pga kraftige vindkast fra siden. Hadde egentlig håpet på flere kommunetopper i Nord-Trøndelag denne gangen, da det var varslet skyfritt i flere dager, men siden det også var varslet kuling tre dager i høyden, droppa jeg planene.

Med sykkel nesten til toppen.