Geitbuvarden (22.10.2016)

Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Geitebuvarden (525m) 22.10.2016 11:00
Langelandskollen (436m) 22.10.2016 11:00

Jeg kjørte ned til Skien på torsdag kveld for å delta på konferanse på fredag. Da måtte jeg selvfølgelig utnytte lørdagen til toppjakt, og jeg kom meg avgårde fra hotellet rett etter frokost.

Været var litt utrygt, men yr.no hadde spådd oppholdsvær på formiddagen, så det var bare å stå på. Hadde tatt med meg sykkelen med tanke på dagens første tur, og det var en fin sykkeltur opp dalen til der stien tok av veien opp til Geitbuvarden. Jeg parkerte sykkelen og kunne følge merket sti helt opp på toppen.

Deretter syklet jeg videre innover veien opp mot Langelandskollen, før jeg tok av en umerket og utydelig sti inn i skogen mot toppen. Jeg trillet sykkelen inn til der jeg fant hovedstien, og gikk til fots de siste meterene opp til toppen. På returen ble det en artig sykkeltur ned den passe bratte stien, før jeg kunne trille på grusveien ned til bilen.