Brannheiklumpen i Steinkjer - frossen mark (20.10.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Brannheiklumpen (818m) 20.10.2016
Brannheiklumpen SV (818m) 20.10.2016
Visits of other PBEs Brannheisetran sti (285m) 20.10.2016
Brannåstua (290m) 20.10.2016

Hadde kjørt la-a-a-angt innover skogsveiene fra øst (Roktdalsveien). De 120 kronene håper jeg oppriktig talt blir anvendt til å fylle igjen flere av hullene i veien!

Parkerte ved en liten lomme ved Brannåstua, og fant stien opp bak hytta. HELDIGVIS var dette våte terrenget frosset i nattens kulde, så det ble en relativt behagelig tur opp til tregrensa. Der tok stien slutt, og sola hadde fått mer makt og det ble våtere i terrenget. Fant en noenlunde kratt-løs variant til topps, og varden ble nådd på 70 minutter. Herlig vær!

Sørflanken på Brannheiklumpen. Ikke noe å si på høstværet!
Flatt topp-parti, her mot høyeste punkt.
Utsikt fra toppen over Snåsavannet.

Stakk bortom SV-toppen også, som er like høy i følge kartet. Fant en DÅRLIGERE rute ned, og burde holdt meg til eget track. Fra stien var det dog greit. En kjapp tur, dette, og i et jevnt og ganske hardt tempo.

På sti opp til tregrensa.

Nord Trødelag

Written by otto 24.10.2016 20:31

Kabelruller, gravemaskiner og hull i veien. Tross alt har du jo flott vær i Trøndelag og det er det ikke alle kommunetopp-jegere som opplever.. God tur videre Ole P

Sv: Nord Trødelag

Written by Olepetter 25.10.2016 11:45

Takk Otto! Ja, været har vært enestående i lang tid!