Marsteinsvola (X-kommunetopp - gamle Inderøy) - fysj (19.10.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Marsteinsvola (442m) 19.10.2016
Visits of other PBEs Marsteinsvola p-plass (255m) 19.10.2016
Ydsedalsveien - manuell bom (140m) 19.10.2016

Stygg tur - stygg topp!
Ha meg unnskyldt, lokalpatrioter, men jeg er glad for at denne toppen ikke lenger er en kommunetopp. Slik spares en del samlere for en stygg topp og en stygg vei opp.

De gigantiske tomme kabelrullene ved parkeringa burde vært et signal klart nok for meg om hva som var i vente. Så å si hele sti-traseen opp er endevendt av gravmaskiner og/eller skogsmaskiner - bare de første par hundre meterne er intakte. Her er det lagt ned en kabel til toppen, og hvordan det har blitt fylt igjen etter gravinga imponerte ikke.

Enn sørgeligere ble det å komme opp til toppen, bare for å se en svær mast/sender, noe som liknet et utslitt aggregat og annet skrot, og en vegg med tur-postkasser som like gjerne kunne tilhørt borettslaget på Stovner. Bare utsikten over Trondheimsfjorden var flott på denne fine dagen, men kabelarbeidene synes i terrenget også her:

Gadd oppriktig talt ikke å kikke etter toppbøker i disse kassene...