Elgheia (01.08.2011)

Written by glennwo (Glenn W. Olsen)

Ascents Elgheia (385m) 01.08.2011

Jeg sjekket ikke ruta til cachen så nøye før jeg dro, men pakket med sykkelen siden CO mente det ville bli en fin tur. Begynte å trampe meg innover fra bommen ved innkjøringen via Aurskog.

Nice and easy i starten, men fy fillern for en syk stigning siste delen av turen. Det blei etterhvert så ille at en sommerfeit fyr måtte parkere sykkelen 200 meter får målet fordi den var alt for tung å dytte oppover =)

Etter litt brekninger, vannpause og venting på at pulsen skulle synke litt tok jeg fatt på de siste meterne opp.

Jeg lette litt etter cachen... og må innrømme jeg skvatt litt når jeg så den, hehe.

Etter å ha lett litt etter Geocachen, som heter Æljhøgda, så fant jeg den... men lurer på om den ikke egentlig fant meg først :)

Etter logging plukket jeg ut ett par TB'er som jeg skal sjekke opp senere hvor skal. Sjanser på at jeg klarer å få de mot målet sitt. Så gikk turen bort til det vannvittig høye tårnet...

Der orket jeg rett og slett ikke å gå opp... måtte spare kreftene til returen til bilen (ok da... jeg har syklig høydeskrekk).

Og turen ned... den var rågrom. Bare jeg fikk somlet meg ned til sykkelen gikk nedturen så alt for fort, veldig moro og dumt veien ikke var lenger. Makan til morsom "offroad" sykling... fikk opptil flere gromme adrenalin- og skrekk kick på vei ned.

Dette var den mest slitsome cacheturen så langt. Derfor smakte sykt godt med FTF på denne cachen.

Takker Haakon og Skåningen for nok en flott cache, på ett fantastisk flott sted som virkelig fortjener å bli vist frem.

Måtte en tur bortom tårnet også, men jeg har så høydeskrekk at jeg holdt meg på bakken. Tryggest det.