Minjarudkollen med tårn (16.10.2016)  5

Written by Kjell1960 (Kjell Odding)

Start point Bøler Mølle Parkeringsplass (130m)
Endpoint Bøler Mølle Parkeringsplass (130m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Nordre Minjarudkollen (338m) 16.10.2016
Vi kjørte til Enebakknesset, svingte inn Mølleveien og parkerte på parkeringsplassen ved Bøler Mølle. Overskyet men opphold og vi var spente på å se det flotte tårnet som skal være bygget ved Minjarudkollen.
Nå har jeg også fått på avstand at man på Minjarudkollen markedsfører at dette er Fet kommunes høyeste topp.

Det er på kanten, mest fordi det er et annet sted i kommunen som er høyeste punkt og fordi mange tror at dette er høyeste stedet når man formulerer det slik. Minjarudkollen er altså høyeste topp men ikke høyeste punkt.

Flyktningeruta passerer Minjarudkollen og derfor fulgte vi bare den merkingen.

Først gikk vi på en skogsvei, deretter fin tilrettelagt og merket sti inntil tårnet åpenbarte seg. Her er det noen som har gjort en fantastisk jobb og virkelig skapt et kjempefint turmål for folk fra fjernt og nær, flott plass å ta med barn, eldre og det meste.