Kommunetoppen i Siljan - Øst for Nordre Bølene (12.10.2016)

Written by Gråbein (Tinderangler) GSM

Start point P-plass i Grorud (400m)
Endpoint samme (400m)
Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Øst for Nordre Bølene (649m) 12.10.2016

Parkerte i Grorud, på p-plass, rett før bom. Bommen stod åpen, men i frykt for å bli sperret inne, litt sent på dag turde jeg ikke kjøre inn. Det står også skilt her om at det er forbudt og at veien er overvåket. Så da så! :0) Heldigvis hadde jeg med sykkelen, så de første 6-7 km gikk greit, selv om det var mye opp og ned. Fra sørøst for toppen, i enden av grusveien, minus 100 meter, fulgte jeg bekken fra Dammyr i retning toppen. Så over noen myrer og til slutt noen få høydemeter litt brattere opp. Greit terreng. Siste delen fulgte jeg forøvrig i sporene til en firhjuling, uten at det hjalp særlig over myrene.
Det var blitt kaldere i været de siste dagene og vannet frøs utover ettermiddagen på i gress og myrer. Men selvsagt ikke nok til at men kunne gå tørrskodd. Jeg hadde joggesko og det ble til tider svært kaldt på tærne.
Toppen ga utsikt og hadde vært riktig så koselig hadde det ikke vært for at nå var jeg kald og sliten.
Retur samme vei.

toppvarden
I gamle spor, merket rute med gule bånd