Skåla sammen med Sigrid (15.10.2016)

Written by MonaK (Mona Kvernberg)

Ascents Skåla (1,127m) 15.10.2016

Etter mislykket forsøk på å bestige Skåla 13.juli i år, kom vi oss omsider opp på Moldes høyeste fjell. Endelig slipper vi å skule misfornøyd bort på dette fjellet mens vi pendler Molde-Eresfjord, og vi trenger ikke lenger å skamme oss over at vi ikke har klart å karre oss opp på dette fjellet.

Den klåre høstlufta i dag, ga veldig mye bedre sikt enn det vi hadde for tre måneder siden.  Da snudde vi på ca 700 moh pga dårlig sikt. Dette bildet er fra 13.07.16.
Den klåre høstlufta i dag, ga veldig mye bedre sikt enn det vi hadde for tre måneder siden. Da snudde vi på ca 700 moh pga dårlig sikt. Dette bildet er fra 13.07.16.
Fin og klar høstluft i dag.
Fin utsikt i det vi begynner å nå i snøen på ca 1000 meters høgde.
Sigrid med stø kurs mot den største varden, der som boka ligger. Vi var de første opp i dag, men møtte tilsammen 10 andre personer i løpet av dagen som var ute i samme ærend som oss.
Moldes kommunetopp har fått en voksen varde. Sigrid tar ut boka fra en gammel tank som er steinet inn i varden.
God utsikt hjem mot Nesset til bl.a Skjorta og Goksøyra.
Sigrid på Moldes tak.
Isete på enkelte skygge-steder, så man må begynne å være forsiktig framover nå, så man ikke tråkker feil.
Dagens høgdepunkt for denne frøkna; mobilen hun glemte igjen på utsiden av bilvinduet mitt, lå der fortsatt da vi kom ned igjen til bilen mange timer senere.

Dette ble en trivelig tur med fin temperatur og god utsikt. Vi så kun en rype på veg opp, og hørte et hagl-skudd på veg ned. Vi gikk med staver for første gang på tur på barmark. . Det fungerte veldig fint med litt snø og enkelte isete partier.
Neste tur opp hit blir forhåpentligvis på ski, med adkomst fra baksiden, via Horsgården.

Flinke :)

Written by karibien 16.10.2016 13:21

Godt dere fikk utnytta finværet! Og greit Sigrid har mobil-flaks innimellom og....humrer litt. ;)