Jendemsfjellet (15.10.2016)  5

Start point P-Plass Jendemsfjellet
Endpoint P-Plass Jendemsfjellet
Ascents Jendemsfjellet (633m) 15.10.2016

Familietur til Jendemsfjellet. Jeg og Ida startet på "den nye" P-plassen, mens de to andre begynte på den gamle skogsveien. Det viste seg at den gamle stien var gravd opp av grunneier, og det var derfor vanskelig å finne nettopp den gamle stien. Min tur ble derfor litt lenger siden jeg måtte nedom denne stien for å finne resten av turfølget.

Turen videre gikk smertefritt, dog med gryende gnagsår pga mine nye, i overkant moteriktige italienske fjelljoggesko.

Eirik var skuffet over alle "luretoppene" på vei opp, men bli blidgjort av raske karbohydrat fra Sverige.

Pause på vei ned faktisk

På toppen blåste det litt, så da følte vi oss litt mer hjemme der vi satt og drakk kakao med utsikt mot Bud.

Ei som var glad for å komme ut av bæremeisen!

Nedturen ble en opptur. Eirik kvittet seg med litt overflødig ballast, og ble en helt ny gutt! Ida sang "ko ko", og parkeringsplassen var nesten tom da vi omsider kom dit.

Og alle var enige om at det hadde vært en fin tur!