Fra Griningsdalen (06.10.2016)

Griningsdalshøe (1,568m) 06.10.2016
Griningsdalskampen (1,331m) 06.10.2016
Visits of other PBEs Griningsdalsvegen manuell bom (962m) 06.10.2016

Tur med Turid og Anton. Vi tar av fra fv. 51 ved Postfuru og kjører videre inn i Griningsdalen, helt til vegs ende ved Dyrtjørnbekken. Først opp på Griningsdalshøe etter sørøstryggen via Bjørnberget. Finner ly bak noen store steiner vest for toppen og tar pause her.
Videre ned i Tjørnosdalen og opp på Dyrtjørnhøe. Ny pause.
Retur til bilen om Dyrtjørni og ned langs Dyrtjørnbekken.

Da vi først er i nærheten frister det med et besøk på Griningsdalskampen. Setter igjen bilen på p-plass vest for Kampen seter og går merket sti til topps.

Mye tamrein i området, en stor flokk ved Ingulssjøen og en mindre oppi Dyrtjørnlii. Ser også ei haukugle ved Hestrebekken på tur inn.

Griningsdalshøe (her fra Griningsdalskampen) er vårt første mål i dag og ........
....vi starter fra Dyrtjønnbekken sæter.
Nautgardstinder til venstre og Stornubben til høyre. Her fra Bjørnberget på vei opp på Griningsdalshøe.
Besshøe og Surtningssuetopper med Griningsdalskampen i front.
Det flate topplatået på Griningsdalshøe, 1568 moh.
Turid og Anton på veg mot Dyrtjørnhøe.
Opp mot Dyrtjørnhøe. Vatnet til høyre er Tjønnosen.
Fra toppen av Dyrtjørnhøe, 1687moh., er det flott utsikt mot de østlige delene av Jotunheimen.
Siste topp denne dagen blir Griningsdalskampen. Her sett fra Griningsdalen sæter.
Etter blåmerket sti opp mot Griningsdalskampen.
Fra toppen av Griningsdalskampen, 1331 moh., med utsikt over Griningsdalsvatnet.
Kommer tilbake til hytta på Dovre idet sola går ned.