Stabben (09.10.2016)

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Solem (65m)
Ascents Stabben (827m) 09.10.2016
BRATT TUR
Startet fra Solem innover vegen ca 1 km før det bar opp lia. Bratt opp gjennom skogen. Etter denne fint å gå opp til det vanskelige partiet. Stien har blitt merket siden sist jeg prøvde meg. På et punkt var det lagt ut tau. Eirik som er lang kom seg opp der men jeg var for kort i beina. Guiden Magnar visste om ei rute rundt dette partiet. Den gikk over noen smale hyller og bratte gresspartier og noe klyving, men gikk overraskende greit. Vel oppe flatet det ut noe og det ble fint å gå.
Noe luftig før og etter toppen. Vi hadde ikke tid til å gå bortover eggen. Hadde lyst til og prøve når jeg først var kommet meg opp. Ned igjen samme vei. Alle var enige om at det hadde vært en bratt tur. Ihvertfall min bratteste. Været var ubeskrivelig flott.
På tur opp bratta.

Magnar foran første topp.
Inger og Eirik over ryggen.
Fornøyde gutter på toppen.
Luftig.
Stabben kaster skygge over Solem.