Bølhøgda x2 (09.10.2016)

Written by karibien (Kari Anne Kringstad)

Ascents Søre Bølhøgda (1,258m) 09.10.2016
Midtre Bølhøgda (1,304m) 09.10.2016

Etter sol på Muen på lørdag var været blitt en god del kaldere over natta. Turen starter rett over veien fra der vi parkerte dagen før.

Fjellet ligger så tett inntil vegen som mulig, og det passet fint med raske høydemetre for å holde varmen.

Kaldt og fint kunstverk
Søndre Bølhøgda. Muen i bakgrunnen.

Gikk først på Søndre Bølhøgda, og ned på andre sida da vi tenkte å gå litt lengre når vi først var i gang. Blikket falt på Midtre Bølhøgda. Veien mellom toppene var lengre enn først antatt, og toppen var godt gjemt bak der vi hadde festa blikket.

Fin pausegutt :)
Midtre Bølhøgda. Nordre i bakgrunnen.

På toppen var 3 av oss klare for retur, mens sistemann kunne tenkt seg Nordre Bølhøgda også. Det får bli en annen gang, og egentlig var det kaldt nok da vi kom tilbake til bilen. Klokka streika rett etter snupunktet, bør ha flere lademuligheter på hytta...