Vestre Vealøs (10.05.2016)

Endpoint Lensmannseter
Ascents Vestre Vealøs (498m) 10.05.2016

Grand finale!

Lovet en fortsettelse følger på rapporten fra Blåfjell! Altfor sta og for mye konkurransemenneske til å la det stå igjen en topp av årets Ti-topper'n Grenland, så selvfølgelig ble det å fullføre med 10 topper på 10 dager!

Klokka var allerede blitt 21 på kvelden innen vi kom oss i gang. Stakkars Rune (Taxitheo) måtte nok finne seg i litt syting underveis på denne turen... Var i utgangspunktet sliten etter Mælakollen og Blåfjell, men kunne som sagt bare ikke la være! Hadde gått Vestre Vealøs en gang tidligere, og det var i fjor på grusveien. Aldri mer var konklusjonen da (må slutte med aldri mer jeg altså, for det blir jo alltid og ikke aldri!). Det var ihvertfall konklusjonen fra i fjor som var grunnen til at jeg hadde lyst til å avslutte med denne toppen, bare for å ha gjort det lissom!

Selve turen opp er litt blurry i huet mitt! Husker en laaaaang steinur oppi der, som aldri tok slutt, tårnet som kom til syne her og der, men aldri nærme nok, men plutselig var vi nå ihvertfall på toppen! Lykken og gleden var stor i en sliten kropp, kan jeg love!

Nå var det bare nedturen igjen, og den foregikk i mørket med lommelykt og mobillykt, for det var ingen som hadde tenkt på at vi skulle holde på halve natta (Vi var vel nede igjen ved bilen litt over kl 23) og burde tatt med hodelykt! Utrolig nok så gikk det også bra, men herregud så vondt i kroppen når jeg skulle legge meg på kvelden! Bein og rygg verket jo, men en sinnsykt deilig følelse å ha fullført 10 topper på 10 dager!