Bergevassknotten (N Land) - ørliten tur på sti fra NV (10.10.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Bergevassknotten (920m) 10.10.2016
Visits of other PBEs Bergevassknotten - sti fra NV (920m) 10.10.2016

Dagens tredje lille tur - ikke verst å få til så mye på en kort høstdag og med ærend i Ringebu, som er 2,5 t kjøring hjemmefra.
Parkerte nede ved hovedveien mellom Dokka og Lillehammer, og tok sykkelen, selv om jeg hadde mistanke om at jeg ikke fikk særlig mye bruk for den. Det stemte. Snart bar det opp i krattet, hvor jeg som forventet støtte på en sti i god stand opp NV-ryggen. Nådde toppen etter eksakt 20 minutter, bare for å konstatere at mobiltelefonen min lå igjen i bilen. Ingen bilder, men det er til å leve med - tro meg! (Stien fortsetter over toppen og ned mot SØ.)

Tracket stien ned, og gikk opp til sykkelen igjen, og trillet ned til bilen. Fant jammen ikke mobilen her heller, og det ble en stund kort panikk, da både førerkort og bankkort lå sammen med denne. Så viste det seg at den lå i sekken likevel. Klønete greier, gitt!