Krokvassfjellet (N Land) - kjapp tur på vei og sti fra øst (10.10.2016)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Characteristic Bike trip - mixed
Ascents Krokvassfjellet (993m) 10.10.2016
Visits of other PBEs Krokvassfjellet - sti fra SØ (925m) 10.10.2016

Etter en avtale i Gudbrandsdalen var det fortsatt tid til noen svært korte ettermiddagsturer i Nordre Land. Veien inn til Krokvassfjellet var stengt, og med fryd kunne jeg for andre gang i dag tråkke forbi stengslene med sykkelen min, ha, ha. Jeg tror nesten jeg lo høyt!
Der veien sluttet gikk en sti inn i krattet, og stien viste seg å være merket med røde ulltråder og lede helt til topps. Kjekt, da det tok av flere stier underveis.
Brukte en halvtime til toppen, hvorav 12 min var sykling.

Krokvassfjellet sett like etter stistarten.

På tilbakeveien kom jeg etter hvert ut i terreng som føltes litt ukjent, samt at ulltrådene var borte! Gps-en måtte fram, og det ble litt krattkrig tilbake til sykkelen. Vær derfor svært årvåken om du følger stien her, da det er gode stier som tar av både her og der, men som ikke leder til topps.