Kattuglehøgdi med overnatting og hissige elgjegere (09.10.2016)

Written by bergtatt (Kim Dahlen) GSM

Ascents Kattuglehøgdi (853m) 09.10.2016

Overnatting under åpen himmel. Det ble litt ekstra styr pga. hissige elgjegere som klarte å se et telefonnummer i bilen i mørket og ringte sjefen min på kvelden. Her var det ikke bare å komme og trampe inn i jaktterrenget. Det måtte søkes om! Vi hadde kjørt inn ulovlig på privat vei (står kun skilt privat vei, ikke annet). Og attpåtil måtte jo min sjef ha kontroll på hva jeg drev med i helgene. Nei det kan ikke være greit å være elgjeger.

Det ble en rask tur på Kattuglehøgdi på morgenen og litt mer kverulering med en elgjeger før vi reiste derfra uten å få med siste toppen som vi hadde tenkt. Egentlig burde vi bare fortsatt å gå tur i området, for det har vi helt klart full rett til.

Morgenbål, det var ganske tørt i skogen så vi fyrte bål i myra rett ved en bekk.
Like ved toppen på vei tilbake.

Hva har elgjegere og guider

Written by Øyvindbr 11.10.2016 11:00

til felles? Jo, de eier området eller fjellet sitt. Gjelder selvsagt ikke alle, men det er mye nok prat om det til at det må være utbredt. Og da kommer drittsekk-stempelet fort fra meg, jeg er jo ganske lei av alltid å måtte se saken fra den andre sida. Den første sida finnes den også, det må vi ikke glemme!!! :)

Jeg skjønner

Written by mortenh 10.10.2016 19:15

Jeg skjønner jo at det kanskje kan være litt irriterende med tullinger som springer rundt i tjukkeste skogen når det skal jaktes, men det betyr ikke at jeg heier på elgjegerne her. Sitter litt med følelsen av at en del elgjegere er litt høye på seg sjøl under jakta. Greit å være litt irritert inni seg sjøl, men å boble over av så mye negativitet da gitt. Det synes jeg de kunne spart seg for. Men men, da har du opplevd dette også.