Barlindåsen (09.10.2016)

Written by Englepus (Cathrine Nyberg) GSM

Start point Ved bommen etter steinbruddet (56m)
Endpoint Ved bommen etter steinbruddet (65m)
Ascents Barlindåsen (192m) 09.10.2016 16:10

Barlindåsen

Dagens tredje Porsgrunnstopp pf 100! Startet vel ikke akkurat i hverken solskinn eller solskinnshumør. Det regnte opptil flere regndråper over flere minutter! Sånt går bare ikke an på tur dersom man ønsker å bevare den gode stemningen. :( Kan vel si det sånn at Rune (Taxitheo) bedrev en smule tvang for at denne turen skulle gjennomføres idag! ;) Heldigvis så ble det mindre og mindre regndråper, og humøret steig noen hakk igjen til vanlig smilende turhumør :)

Ufremkommelig terreng!

Gikk et stykke på grusvei, rundt toppen nærmest. Litt demotiverende med en del opp og ned og opp og ned. Heldigvis hadde Rune gått denne et par ganger før, og skjønte vel sitt eget beste, så jeg slapp å lese kart (min store store svakhet)! Med bare 250-300 meter igjen til toppen, tok vi av fra "veien" og rett inn i bushen. For dette ble virkelig en topp med bushing! Landskapet så totalt ufremkommelig ut, og det var lissom ikke antydning til hverken sti eller logisk sted å gå. En kløft full av gudene vet hva! Alt fra trær som lå over "stien", hang over "stien", stod midt i "stien", mosekledd glatt underlag, mye dødt løv og greiner etc.

Men vi kom nå til slutt opp her også da! Var til og med en varde på toppen! Lurer på hvem som har tatt seg bryet med å lage den lissom, for det så vel ikke akkurat ut til å være en topp med mye besøk! Med mindre det finnes en hemmelig sti som ingen vet om. Var knallfint på toppen med utsikt over skjærgården, så absolutt turen verdt sånn alt i alt! :)

Varden på toppen av Barlindåsen.