Svarteberget (09.10.2016)

Written by Englepus (Cathrine Nyberg) GSM

Start point Parkering Svarteberget/Nordkollen (86m)
Endpoint Parkeringa Svarteberget/Nordkollen (91m)
Ascents Svarteberget (359m) 09.10.2016 13:18

Svarteberget

Denne toppen har jeg egentlig hatt lyst til å gå ei stund, men aldri fått tid lissom. Rune (Taxitheo) hadde jo lovet bort denne dagen til Porsgrunnstopper, så han var selvfølgelig med :) Her var det jo rimelig greit å gå da, for den har blåmerka ordentlig sti, i motsetning til andre pf 100-topper i Porsgrunn. Parkerte på samme sted som Nordkollen og fulgte bomveien en stykke innover før vi tok av opp mot Svarteberget. Likte terrenget kjempegodt, og syntes det var en morsom og ok tur å gå!

Rune i den ene stigen.

Var i utgangspunktet litt skeptisk til stiger da, for jeg har jo problemer med gardintrappa lissom! Men noe må ha skjedd på høydeskrekkfronten i løpet av sommeren altså, for det var lissom ikke noe stort problem! Ene syns jeg var litt ekkel, men ikke sånn at jeg hyperventilerte og gråt bøtter og spann ;)

Toppen ble ihvertfall nådd, og det var en rimelig vindfull og kjølig opplevelse akkurat på toppen! Her var det jo både skilt og bok til å skrive i til og med :)