Hornkjølberget for andre gang (06.10.2016)  3

Written by Sjutten (Audun Arnseth)

Ascents Hornkjølberget (433m) 06.10.2016 12:00

På vei til Sverige for å handle måtte det nesten bli en liten tur ut siden det var så fint vær. Valget falt på Hornkjølberget, som ligger lett tilgjengelig noen få km fra hovedveien sør for Kongsvinger. Selve turen er også ganske enkel. 2 km tur/retur og omtrent 130 høydemeter på god sti. Ihvertfall når det er tørt. Var der i november 2012, så dette ble andre gangen for min del, men nå var pappa med og han hadde ikke vært der før.

Parkerte rett ved der stien begynner og brukte akkurat et kvarter opp. Tårnet virket litt mer forfallent enn forrige gang. En planke over inngangen hvor noen ledninger er festa hadde løsnet siden sist. Fortsatt god utsikt oppe i tårnet, men du ser ikke noe særlig mer enn skog og det blir litt kjedelig for min del. Omtrent 25 minutter på toppen og under et kvarter ned igjen, så turen var unnagjort på under en time. Blir nok en ny tur om 4-5 år.