Vennis er blitt vår venn for livet !! (05.10.2016)

Written by Gunski (Gunnar Aavik) GSM

Start point Sanddalen (980m)
Endpoint Sanddalen (983m)
Ascents Vennisfjellet (1,776m) 05.10.2016
Visits of other PBEs Sanddalen parkeringslomme (950m) 05.10.2016

VENNIS BLE VÅR VENN FOR LIVET, DU VERDEN FOR EN TUR!

Marianne koser seg med Vennis

Høstferien så langt har bare vært stor OPPTUR, vindstille og sol fra skyfri himmel hver eneste dag. Slike dager må jo en bare utnytte til det maksimale. På tross av litt "knirk" i knærne var det bare å komme seg ut igjen femte dag på rad.

Sanddalen - med tåka som ligger som et teppe over Vangsmjøsa

Fulgte stien mot Tomashelleren et lite stykke, før vi tok av oppover til Vennis Fjellet på høyre side av elven. Ganske så bratt til vi nådde starten på ryggen, så vi fikk fort varmen på tross av de 0 gradene ved start.

Full fokus nødvendig for å treffe de snøfrie steinene.

Oppe på ryggen ble det å prøver å finne steinene som ikke var dekket av snø, så her var det bare å ha full fokus så en ikke gikk på et overtråkk eller fall, noe som selvfølgelig skjedde på vei tilbake, den ene foten gikk igjennom snøen og kilte seg - tok meg for i fallet med hånden, noe som resulterte i et vondt og hovent håndledd. Satser på at et ikke blir behov for røntgen osv.. Må jo på tur igjen ....

Utsikten ble bare bedre og bedre etter hvert som vi nærmet oss toppen, vi var skjønt enig begge at vi hadde funnet en ny venn i VENNIS !

Kan ikke klage på dette !
Toppvarden - Vennis

Takk atter en gang for en fantastisk tur, Marianne !