Store Djupsanfjellet og Vølstadbakkane (Gautefallheia) (01.10.2016)

Written by Roger (Roger Gundersen) GSM

Ascents Store Djupsanfjellet (689m) 01.10.2016
Vølstadbakkane (702m) 01.10.2016

Store Djupsanfjellet og Vølstadbakkane

Kjørte inn forbi Bjørvatnet. Dette er privat vei, men bommen ved Bjørvatnet står åpen tilsynelatende nokså permanent. Hadde med sykkel i tilfelle, men øynet litt påtrengt tidsbesparing siden jeg kom litt sent i gang med turen hjemme i fra.

Mulig jeg kunne spart litt mer tid, men satt bilen ved den innerste bommen i starten av bakken opp mot hyttefeltet på Laukfjell, og gikk derfra og opp. Framgår at bommen står åpen på dagtid, men stenges etter kl 17, så greit nok å være litt var. Det er bare topp med noen ekstra seige bakker sånn på starten av en tur, man går jo for treningens skyld også, så tar det man får... og oppover skal man jo uansett.

Innunder toppen av Djupsanfjellet kom jeg inn på en merket sti, denne går over toppen og kommer sannsynligvis over fra Lille Djupsanfjellet, som er et mer kjent turmål. Ned igjen rundet jeg Vrålsvatn og gikk opp på Vølstadbakkane, et tafatt navn på et fjell. Ikke noe allment turområdet dette, men flott fjell og super utsikt. Hadde meldt stålende sol denne dagen, og var nok det ellers, men over Gautefallheia lå det skydekke hele dagen. Det kom også noe regn inn over selve Gautefallområdet, men jeg kom heldigvis så vidt klar av det.