Ongsjøfjellet og Leppkampen (03.10.2016)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Leppkampen (1,340m) 03.10.2016
Søre Leppkampen (1,312m) 03.10.2016
Ongsjøfjellet (1,362m) 03.10.2016
Nordre Ongsjøfjellet (1,310m) 03.10.2016
Utsikt fra Ongsjøfjellet

Fjelltur med Hans Thorvald. Etter to nydelige dager i Vestfjellet hadde jeg ikke trodd vi skulle få nok en strålende fjelltur, tredje dagen på rad. Vi parkerte på parkeringsplassen like vest for Vetafjellet. Derfra fulgte vi stien mot Ongsjøfjellet. Etter en liten stund ble stien borte for oss, og vi endte med å gå i tungt kratt et stykke oppover. Da vi omsider kom inn på stien igjen ble det naturlig nok bedre å gå. Da vi kom opp på toppen var det nydelig å se i alle retninger. Strålende vær! Vi spiste lunsj og skrev oss inn i boka på Ongsjøfjellet.

Etterpå fulgte vi stien til Nordre Ongsjøfjellet, forbi Leppskaret, Søre Leppkampen, opp Bratteskaret og til Leppkampen. Artig toppunkt, og flott utsikt også her. Vi tok samme sti tilbake, men tok stien til høyre mot Ongsjølia etter vi hadde passert Leppskaret. Heldigvis var denne stien veldig fin og godt merket. Ble en lang tur, men det var ikke noe problem med topp turfølge og strålende vær!