Svarthaugen (Orkdal PF100) (04.10.2016)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Svarthaugen (339m) 04.10.2016 18:56
Visits of other PBEs Ustan parkering (130m) 04.10.2016 18:13

(App-test; iOS 1.0.11)

Luftetur med Rigel og Atlas etter middag.

Kjørte først til Solemslykkja p-lomme men der skjønner jeg ikke helt at det er mulig å parkere... Tok derfor turen videre til Ustan parkering. Her var det stor og flott parkeringsplass.

Vi gikk gjennom det lille byggefeltet Ustan og videre innover grusvegen til skogs. Denne vegen er tillatt for biler og der traktorvegen tar av vestover er det fin P-plass (har opprettet Flåttåbakken P-plass nå).

Starten av stien var preget av hogstrester men det gikk over raskt. Akkurat der jeg tenkte å ta av for å gå myrene mot Svarthaugen var det ei merka løype som krysset stien. Vi fulgte den et godt stykke men måtte etterhvert ta av for å komme oss på rett kurs. Antar dette er ei vinterløype.

På returen ble det etterhvert ganske så mørkt så vi tok stort sett samme rute. Hundene fikk strekt litt på beina oppe på myrene noe som var tungt nok for lille-gutt Atlas. Vi så forøvrig både orrhane, orrhøne og elg på den korte turen.

Merka vinterløype over myrene.
Gutta boyz på toppen av Svarthaugen. En ekte trøndersk skogstopp.