Store Steindalsnosi Øst - Dag 3 PB Summit III (11.09.2016)

Written by frankoord (Frank Oord)

Ascents Store Steindalsnosi Øst (2,025m) 11.09.2016

Dag 3 av PB Summit III

Dette var en fellestur som vi hadde meldt oss på og som skulle starte 09.00, presist, iflg Helgesen.
Møtte opp 5 min før tiden og får da vite at det kvelden før er annonsert turstart kl 10! Vi drar i forveien og parkerer ved demningen ved Prestesteinsvatnet. Fulgte stien enkelt opp til Fannaråkbreen før stegjern og øks ble tatt i bruk. Fulgte brekanten helt til 100 høydemeter gjensto. Derifra fulgte vi ryggen på våt nysnø til topps, med et lite enkelt opptak til slutt.

Kom til fin stor varde og trodde da at vi var på toppen. Dette viste seg jo å være østre, som jeg da ikke visste var noen hovedtopp! Ble klar over fadesen når jeg leste rapporten til Morten og Chris ett par dager etter treffet! Jaja...fin tur likevel og bra avslutning på et hyggelig treff:-)

På returen ved brekanten traff vi resten av turfølget som da var på vei opp!

Takk for tre fine dager i Jotunheimen. Vi kommer tilbake :-)