Flaggnuten i Sunndalsøra (01.10.2016)

Written by Dag1 GSM

Start point P-plassen Hydro Aluminium (3m)
Endpoint P-plassen Hydro Aluminium (3m)
Visits of other PBEs Flaggnuten (431m) 01.10.2016
Flaggnuten - Lett klyving (200m) 01.10.2016
Parkering Flaggnuten/Hovsnebba (3m) 01.10.2016

Selv om det var litt regn i luften, og kanskje i seneste laget mht. at det mørkner tidlig, bestemte vi oss (Britt og jeg) for å ta en ettermiddagstur til utsiktspunktet Flaggnuten i Sunndalsøra. Vi parkerte på p-plassen ved Hydro, og fulgte den rødmerkede stien som går i retning Flaggnuten og Hovsnebba. Det var bra stigning fra stistart, og litt klyving flere steder. Det er lagt ut kjetting på de mest krevende partiene, og det var til god hjelp siden det var både litt vått og glatt på stien. Det var flott utsikt over Sunndalsøra og utover Sunndalsfjorden fra utsiktspunktet. Etter at de obligatoriske utsiktsbildene var tatt gikk returen samme vei tilbake. De siste 10-15 minuttene merket vi høstmørket, men med litt forsiktighet gikk det bra.

Fra utsiktspunktet mot Sunndalsøra sentrum og bl.a. toppen Litlakinn i bakgrunnen