Djuptjernkampen (Nord-Aurdal) m/Ole-Petter (26.09.2016)

Geschrieben von knutsverre (Knut S. Andersen) GSM

Startpunkt Djuptjernkampen P-plass (975m)
Endpunkt Samme (975m)
Tourcharakter Wanderung
Tourlänge 3h 45min
Entfernung 13,1km
Höhenmeter 535m
Besteigungen Djuptjernkampen (1.325m) 26.09.2016
Solskiva (1.184m) 26.09.2016
Besuche anderer PBE Djuptjernkampen p-lomme (975m) 26.09.2016

Dag 2 - Djuptjernkampen i Nord-Aurdal

Etter turen til Ørneflag i Sør-Aurdal fra Gulsvik i går, kjørte jeg til Reinli i Bagn der det ble et meget hyggelig opphold og overnatting hos Ole-Petter. Mandagen kjørte vi sammen til neste mål, og hva kunne da være mer naturlig enn K-toppen i Nord-Aurdal?

Fulgte etter Ole-Petters Vivaro gjennom øde skogstrekninger i Valdres til vi etter vel en times kjøring var fremme ved Djuptjernkampen p-lomme. Syklene ble funnet frem, og det gikk lett og raskt innover til stistart ved Tronhus. Det var fortsatt litt tåke over Djuptjernkampen, så vi valgte å gå først opp på landemerket Solskiva. Klarvær og fin utsikt her oppe. GPS ved varden 536143 6779325.

På vei mot Solskiva
Solen skinner på Solskiva!

Kort pause før vi fortsatte mot hovedmålet Djuptjernkampen. Godt merket og velbrukt men ganske så våt og sølete sti. Fjellstøvlene kom godt med.

Djuptjernkampen - tåken har lettet!

Lettgått terreng inn mot den mer markerte stigningen opp mot selve toppen. Varde og turbok der vi skrev oss inn. GPS ved varden 534013 6780438. Lokaliserte Statens kartverks punkt (GPS 534013 6780438 "fot bolt") ca. 1 m nord for varden på et litt lavere sted.

Ole-Petter på Djuptjernkampen
Signering av turbok
Statens Kartverks bolt like nord for varden

Returen gikk kjapt og greit, ikke minst takket være sykkelturen tilbake fra Tronhus. Takk for et meget hyggelig opphold i Bagn og trivelig turfølge til en for meg ny K-topp i Oppland, Ole-Petter!

Link til artikkel fra denne turen ligger her: Djuptjernkampen m/Knut Sverre. GPS-data fra Ole-Petter i headingen.
Data fra min GPS viser 1 km mindre enn Ole-Petter fordi jeg ikke reg. spor fra start til Tronhus - ca. 1 km. Samme tur, flere høydemeter fra min GPS!

Benutzerkommentare

Artig å se

Geschrieben von mortenh 06.10.2016 21:06

Artig å se at du svippet innom heimkommunen min. Kanskje ikke den beste kommunetoppen, men langt fra den verste.

PS! Tror du mangler et ord i 4. siste linje.

Sv: Artig å se

Geschrieben von knutsverre 06.10.2016 21:10

Oppland har mye å by på, og vi var veldig heldige med været på denne turen. Kort og grei tur i nydelige høstfarger.

Takk for tips om manglende ord - rettet nå!

Kommentartitel:
Zeichen: 1000
Kommentartext:
Du musst angemeldet sein, um Kommentare schreiben zu können.