Sandnestindan (26.09.2016)  6

Trolltindan Vest (832m) 26.09.2016
Trolltindan øst (847m) 26.09.2016
Trolltinden (887m) 26.09.2016

Ble invitert ut på litt lett fysisk fostring av Ole Christian. Vi startet på bruddet ved Langvatnet, kjørte et stykke oppover før vi parkerte og startet det som skulle bli en fabelaktig fin tur! Etter litt selvvalg lett klyving kom vi oss opp i Sleppskaret. Der oppdaget vi at "noen" hadde glemt å starte logging av tur. Så de oppgitte data er litt på en deis. (Og sammenlignet med turrapport fra tilsvarende tur)

Sola tittet frem og vi fortsatte i fin stil opp til Trolltindan, mens det ble mimret om diverse bragder fra samme område, men fra en annen tid. Fin topp det der.
Ole Christian høyt der opp på Trolltindan
For å se Trolltindan fra en uvant vinkel dristet vi oss bortover den sylskarpe eggen til Bryntinden.
Bryntindseggen..

Der fant vi ut at vi burde nyte turen, og satt oss ned i sola og spiste årets siste blåbær.Lunsjen ble fortært på Blåfjellet. Jeg hadde som seg hør og bør tatt med nysmurte baguetter. Utsikten ble behørig nytt og kommentert og planer for nye turer ble lagt.
Nyting av utsikt
Vi fortsatte videre mot Eide. Raskt nedover, litt roligere oppover ura mot Snipa. På toppen fant vi både vei og anleggsbrakke. Vel vel. Siden vi var så godt i gang tok vi med oss punktet "Stortua", der masta står. Ingen høydare det. Men, vi fulgte den brede fine stien gjennom skogen ned til Nås.
Stien fra Stortua og ned til Nås

Hvis man tenker "Hmmm, kanskje det går an å gå turen motsatt vei", så er dette veibeskrivelsen til Stortua: Fra Molde: Kjør forbi innkjørsel til kalksteinsbruddet på Nås. Fortsett ca 500 meter og ta til venstre opp mot skogen der du ser et rødt, langt, gammelt trehus oppe i skogkanten. Kjør opp veien, bak huset og fortsett til en liten hytte. Parker rett før hytta, gå gjennom grinda og oppover stien. Stien går først i retning mot Eide, før den svinger opp ryggen mot Snipa.

Vel nede ved bilen ble turen evaluert til terningkast 6.