Molden (25.09.2016)

Written by rajenssen (Ranveig)

Ascents Molden (1,120m) 25.09.2016

Søndagsturen denne gang gikk til Molden sammen med Hanna. Jeg har vært der to ganger tidligere og kunne huske den spektakulære utsikten som er kjent for å være Lusters fineste. Siden høsten er litt sent ute i år, viste gradestokken nærmere 20, og med skyfri himmel lovet det godt for en herlig dag ute. Hanna fikk sin første kjøretur med den nyinnkjøpte Golfen hennes, og vi parkerte ved Krossen.

Skilting og markert løype hele veien.
Nydelige høstfarger.
Vannpause når utsikten har begynt å komme til syne.
Endelig over tregrensa. Dette terrenget minner meg om Nord-Norge, for ikke å snakke om at vinden her oppe minte meg om nord!
Framme på toppen etter 1t og 15min. En liten matpause før vi gikk ned til utsikten igjen.
Fantastisk utsikt over Lustrafjorden.
Det ser ikke så ille ut, men det var rimelig heftig vind her!
Obligatorisk happy-selfie sammen på tur, jeg blir alltid så glad av å se på de bildene i ettertid.. :-)

Etter ca. 1 time var vi nede igjen, og begge var enige om at dette hadde vært en etterlengtet og vel tilbrakt dag. Kvalitetstid med utsikt er det beste.