To siste +100pf i Nes (24.09.2016)

Written by Harex (Harald Johansen) GSM

Ascents Storlifjella (302m) 24.09.2016
Øst for Udnessæter (404m) 24.09.2016

En ettermiddagstur til de to siste +100pf i Nes sto for tur. Kjørte Dragsjøvegen til Gørrtjønnvegen og parkerte der. Syklet veien opp til Nybakk/Udnesseter, ca 8 km og gikk siste 150 m opp til varden som står på på en stein Øst for Udnesseter. Fin tur men etter hvert litt kjølig. 35 min fra bilen til toppen og 18 min ned igjen.
Deretter bar det innover Gørrtjønnvegen, snaut 6 km før jeg tok av til venstre litt før Storlia og fulgte denne relativ dårlige vegen til veis ende. Noen bratte kneiker og grov pukk noen steder men ellers greit. 7,2 km på 28 min. Fra veis ende bar det rett over hogstfeltet ca 5-600 meter til toppen - Storlifjella. Satte opp en liten "varde" bestående av en stubbe og noen kvister. Et par høyder som er neste like høye men som taper med ca en meter.
Så rett tilbake tilsykkelen, skumringen kom fort. Nesten nede ved Gørrtjønnvegen igjen smalt det i bakdekket på den grove pukken - hadde nok for stor far der. Ikke noe særlig å trille 6 km til bilen, så parkerte sykkelen etter en km ved Gørrtjønn og jogget ca 5 km tilbake til bilen i halvmørket. Tilbake ca 1930. Sykkelen får jeg hente i morra.
Og dermed er min første liste komplett (den desidert enkleste også...).