Flott høsttur på jakt etter pf 100 topper på Vang lista (24.09.2016)

Written by Gunski (Gunnar Aavik) GSM

Start point Bøastølane (938m)
Endpoint Bøastølene (941m)
Ascents Ørnenøse (1,690m) 24.09.2016
Øyre (1,674m) 24.09.2016

Fin høstdag i fjellet !

Så var det ny runde etter noen fine topper på Vang pf 100 listen. Valget falt på Øyre og Ørnenøse. Kjørte ned fra Tyin til Vang og tok opp til høyre like ette Mjøsvang Kafe og opp Skakadalen. Betalte kr.30,- i ved bommen og kjørte videre inn til Bøastølen. Gikk så rett opp i retning Belgjiflænane/Sauehaugen og fulgte videre ryggen opp til Øyre. Litt sur vind på toppen så det ble kun et kort stopp her.
Gikk så videre mot Ørnenøse, vinden løyet litt når vi kom ned i søkket før siste stigning , så her tok vi oss en god matbit før vi tok fatt på 2. og siste topp denne dagen. Flott utsikt , selv om det var litt skyet i dag.
På veien tilbake gikk ned til stien langs Jødntjernet og fulgte denne helt tilbake til toppen av Belgjiflænane.

Dette er en tur som anbefales !