Breiddalseggi (21.09.2016)

Written by mortenh (Morten Helgesen) GSM+

Ascents Breiddalseggi Sørvest (1,635m) 21.09.2016 14:14

Dagens andre Oppland 250-topp. Etter litt mat i bilen og avventing av en regnbyge gjorde jeg meg klar til denne litt kjipe vandringen (ja man skulle gått er på ski).

Fant ikke noe tråkk opp fra sør og ente opp med en del buskekaving i starten. Senere fint og lettgått, til slutte baaaare stein. Steinen hadde riktignok utrolig mye flotte mønstre og striper, så det var litt gøy å se på. Opp på toppen, huka av, registrere og skynde seg ned igjen. Nesten noe litt meningsløst over det.

OSM 600px
Google 400px
Statkart 300px

Meningsløst...?

Written by Nils 23.09.2016 10:42

Kjenner igjen den følelsen av meningsløshet på sånne turer. ;-) Heldigvis er disse "huke-av-turene" i mindretall, da jeg selv ikke har noe høyt fokus på noen spesifikk liste. Å fullføre lister er i grunn ikke noe mål, men å komme seg på tur derimot, det er et stort mål. Finnes ikke mer motiverende treningsform enn det. Og det er trøsten når været er begredelig og turen egentlig har vært kjip... Man har i det minste godfølelsen etter å ha brukt kroppen! :-)

Skjønte at du hadde blitt vekket når turene fra PF-250-toppene plutselig haglet inn her. ;-) Toppraid som i gode, gamle dager dette, Morten.