Viktjernhøgda - Østfolds høyeste fra 2020 - KT nr 27 (19.09.2016)

Written by Harex (Harald Johansen) GSM

Start point Viktjernhøgda p-plass (166m)
Endpoint Viktjernhøgda p-plass (331m)
Ascents Viktjernhøgda (331m) 19.09.2016
Viktjernhøgda sør (330m) 19.09.2016
Visits of other PBEs Viktjernhøgda parkering (160m) 19.09.2016

Bråbestemte meg for en ettermiddagstur i finværet og valget falt på Trøgstad og Viktjernhøgda. Alma og Mille , mine to Jack Russell terriere var ikke vanskelig å be når jeg fant frem turbuksa :-)
En drøy times kjøring til startpunktet, så det var ikke mer enn tida og veien før mørket kommer. Fant greit frem til Måstadveienlitt nord for Båstad langs rv22 fra Fetsund og sørover. Fulgte turrapporten fra Knut Sverre (som så mange ganger tidligere...) og parkerte ved bommen. Hurtig gange oppover og lett jogg på flatene til jeg kom opp til tårnet. Fulgte deretter strømledningene til høyre, men holdt litt for langt til venstre, så jeg rotet litt før jeg fant stien som førte til toppen. Kort drikkepause, de obligatoriske bildene, og så jogg tilbake (delvis gange i terrenget). Det var allerede begynt å skumre, så de siste meterne til tårnet/veien så jeg ikke noe særlig over myra og dermed plumpa jeg skikkelig. Men pyttsann - nå var det jo bare veien ned igjen. Holdt god fart nedover, selv om lårene varslet at jeg hadde løpt nedoverbakker 5 dager på rad nå.
Heldigvis klarvær så jeg så greit selv om mørket kom sigende. Møte to syklister på vei opp til tårnet, som forøvrig kom ned like etter meg.
7 km og 1.03 t

Bra du har nytte ....

Written by knutsverre 20.09.2016 12:54

av turbeskrivelsene mine, Harald! Ser det går raskt unna i dobbel forstand med K-toppsamlingen på Østlandet for tiden.

Sv: Bra du har nytte ....

Written by Harex 20.09.2016 20:36

Ja ivrig nå etter en lang periode med veldig mye jobbing. Men drøyer nok til det blir frost nå med flere i Østfold, dofr det er innmari mye hjortelus i skaen der nå.

Har kommet litt seint i gang på ettermiddagene med siste toppen og da blir det løping for å rekke før mørket vettu:-)