Javnberget (17.09.2016)

Written by grolyseng (Gro Lyseng) GSM

Ascents Javnberget (1,097m) 17.09.2016

Fin tur alene med Linus. Endelig fått en turkamerat som aldri sier nei til en tur i skogen/fjellet.
Gutta skulle egentlig være med, men tante Sissel ringte og fristet med bilcross i Aurdal. Da var valget veldig enkelt. (ikke at jeg skjønner valget med... )Jeg pakket derfor sekken med en ekstra fleecejakke, tursjokolade til meg og hundesnacks til Linus. Det var litt grått og trist vær når vi la av gårde, men stemningen var god allikevel. Grei sti å følge hele veien, og som beskrivelsen sa gikk den nede i en dal. Sto også i beskrivelsen at man kom over tregrensa på toppen. Jeg var sikker hele veien om at her måtte nok Morten ha skrevet feil i boka, men jammen hadde han rett denne gangen også. De siste høydemeterne krabbet vi over tregrensa og utsikten spredte seg utover. Lå akkurat i toppsjikte av tåkehavet, men kunne skimte Beitostølen gjennom disen. Sola kom så vidt igjennom den også, så på tur ned igjen klarnet det veldig opp. Møtte flere skogsvandrere på turen ned igjen, så de fikk nok en flott utsikt på toppen. Takk igjen for de som har gått opp alle disse turen og skrevet de ned i favorittboka "På tur i Valdres" Fantastisk å bo her, og ha alle disse fine turene tilgjengelig rett utenfor stuedøra.

Puh...

Written by mortenh 19.09.2016 13:51

Puh, godt jeg hadde rett :-)

Jeg skjønner heller ikke det valget.

PS! IOS Appen er i slutt-testing nå Gro, så det nærmer seg.