Kråkvasstinden (17.09.2016)

Written by opps (Oddveig Torve) GSM

Start point Åmellom parkering (570m)
Endpoint Åmellom parkering (570m)
Ascents Kråkvasstinden (1,700m) 17.09.2016
Svorundfjellet (1,647m) 17.09.2016
Visits of other PBEs Åmellom parkering (570m) 17.09.2016

Endelig lørdag og fri hele dagen, herlig men søren yr meldte sannsynligheter for nedbør på ettermiddagen så typisk når det er helg.. Bestemte meg allikevel for å ta rundturen opp fra Fagerlidalen til Svorundfjellet videre Kråkvasstinden og ned til Sandøya. Startet i sol innover til Evighetsfonna og her kom skodda og regnet, æsj ikke noe koselig sleipe steiner og dårlig sikt liker jeg ikke. Valgte å gå opp på østsiden av Evighetsfonna litt løse steiner men det gikk greit, brukte gps`en for å finne varden på Svorundfjellet pga. skodda. Fikk byttet ut turboka før jeg fortsatte videre ned til skaret mellom vann 1446 og 1370. Videre fra her lettet skodda og da gikk turen mye raskere opp ryggen til Kråkvasstinden. Fikk byttet turbok før jeg returnerte ned ryggen og videre ned til Sandåa for så å følge stien ned til Sandøya.

Så fine høstfarger med Gjerdhøa i bakgrunnen.
Storhaugen
Fagerlidalen
Evighetsfonna som bare minker og minker for hvert år....
Svorundfjellets varde med den nye turboka.
Vann uten navn, 1446 på kartet, her er det store fine ørret å få for den som har tid til å fiske.
Skodda kom og gikk, her på tur opp ryggen til Kråkvasstinden.
Kråkvasstinden fikk ny turbok.
Snart nede etter en litt strevsom dag i fjellet.