Snydda (16.09.2016)

Written by opps (Oddveig Torve) GSM

Start point Langodden parkering (695m)
Endpoint Langodden parkering (695m)
Ascents Buslættkamben (1,417m) 16.09.2016
Midtskarven (1,332m) 16.09.2016
Nonsfjellet (1,412m) 16.09.2016
Okla (1,582m) 16.09.2016
Visits of other PBEs Langodden parkering (700m) 16.09.2016

Startet ekstra tidlig på jobb for å få kunne nyte ettermiddagen i høstfjellet. Det tikket inn en melding fra peakbook bruker ofisk ved halvnitiden om jeg ville ta med bøker til noen av vardekassene som Oppdal fjellturgruppe har plassert rundt toppene på Oppdal. Ok da var det greit å ta noen turer for dette formålet denne helgen. Startet med Snydda da jeg synnes dette er en fin tur, gikk opp fra Langodden og fulgte turistlina innover til Okla. Var ikke alene om å nyte fjellet, nådde igjen flere som skulle til toppen i dag. Fikk byttet ut boka og fortsatte ned ryggen til Mjølkskåla og videre ned til Korgtjønna. Fortsatte videre opp til Nonsfjellet og Buslættkamben før det bar nedover til fjellhytta Armoa ved Springtverråtjønna, søren klokka gikk alt for fort så jeg måtte droppe turen opp til Storhornet. Satte kursen ned Storbekkdalen og videre ned til Klettsætra for å følge veien tilbake til startpunktet ved Langodden. Nydelig høstvær og fin runde på en ettermiddag.

Fine farger i fjellet nå, ser Blåhøa der bak og Gjevillvatnet
Snydda kommer til synet.
Ser ned til Vassenden.
Ny turbok for Oppdal fjellturgruppe så her er det bare å ta turen og signere...
Mjølkskåla, Korgtjønna og Gjevillvatnet. Storhornet sees langt der bak.
Indre og midtre Gjevillvasskamban.