Lille Piggtinden (18.09.2016)

Written by hmsv1 (Hannah Vickers)

Start point Sandbakk
Ascents Lille Piggtinden (1,032m) 18.09.2016

Koselig og sosial tur med Vilma, Ode og Martine. Jeg hadde ikke sovet særlig godt natten før så det passet bra med en liten tur i dag. Vi parkerte på et eller annet sted langs veien mellom Laksvatn og Lakselvbukt. Husker ikke helt hvor, men det var litt sør for Lille Piggtinden. Tror vi konkluderte med at vi kunne startet litt lenger nord og rett nedenfor toppen, men det var jo veldig greit å gå i skogen og tusle over steinura mot renna under toppen. Det var litt overskyet på turen opp men det ble gradvis lettere skydekke utover dagen og bare et lite vindpust, altså veldig fint og varmt turvær! Renna bestod av mer grus og løs stein enn jeg husket fra sist gang jeg hadde gått denne turen på sommerføre, så det er lurt å passe på at man ikke løsner ut stein på turkompiser.

Satte på toppen ganske lenge med masse prating, mat og flott utsikt. Vi bestemte oss for en mer direkte rute ned for å slippe å gå så mye i steinura som ikke alle hadde lyst på. Fra ca. halvveis ned ble det også skikkelig sports-BH vær, vanskelig å tro at det er midten av september! Var ute en god del lenger enn jeg hadde regnet med, men det var jo fint å treffe finværet og få utnytte det :) Takk for turen damer!

I steinura på tur opp
På vei opp renna
Et lite klyvepunkt i renna
Nesten ut av renna
Lett ryggvandring opp til toppen
Siste skritt til toppen
Utsikt over Sørfjorden og Lyngen!
Flott turfølge
Utsikt mot sørøst/sør
Turen ned
Nedklyving
Sola titter frem!
Lettkledd på resten av turen ned