Skjørstadhovden (Oppdal PF100) (18.09.2016)

Written by SturlaS (Sturla Sandvei) GSM

Ascents Skjørstadhovden (1,125m) 18.09.2016 14:14
Visits of other PBEs Hovden parkering (580m) 18.09.2016 15:07

(App-test iOS; GPS-sporet oppførte seg veldig merksnodig helt i snarten, men det kan vel like gjerne være telefonen sin skyld..!)

Hovedplanen i dag var Nautgardsrunde fra Storkroken men sliten turkompis førte til plan B. Jeg fikk tilbud om å ta turen alene men 6-7-8 timers tur når vi er to på helgetur synes jeg ble litt for drøyt. Fjellene står til neste år!

Vi trillet ut på syklene fra Glitterheim til bilen ved bommen. Rolig tur ut til E6 og videre nordover. Da vi bikket Dovre var været utrolig bra og på Oppdal viste tempen over 20 grader. Da måtte vi strekke litt på støle bein og valgte Skjørstadhovden.

Vi valgte å følge veien helt til topps og tok stien ned igjen. Mange folk på tur i sommerværet.

Populært med åpen heis i finværet.
Mange benyttet finværet og åpen hei til luftige turer med paraglider.
Andre tok sykkelen fatt ned downhill-løypa.