Høsttur Valdres: Makalausfjella (17.09.2016)  5

Written by RolFoto (Rune Olsen) GSM

Start point Eidvasstølen p-lomme (875m)
Endpoint Samme (875m)
Ascents Makalausfjellet (1,099m) 17.09.2016
Vest for Makalausfjellet (1,004m) 17.09.2016
Visits of other PBEs Eidvasstølan p-lomme (875m) 17.09.2016

Dag 5 - tur 2 Valdres pf>100m

Parkerte ved Eidvasstølen p-lomme. Fulgte sti opp til første Makalausen. Fin tur opp og sol og skyfri himmel. Varmt.
Tilbake samme vei, men brakk av opp liene til Makalus #2. Her ble det bratt, skrenter i etasjer. En god gammaldags skogskolle med overraskelser, herlig å avslutte denne flotte høstturen til Valdres med en skogskolle med litt skikkelig skogskolleklyving :-)
Var litt godt å henge i bjørk og annen skrentvegetasjon igjen. Flott topp med oppstablet ved som varde :-)
Fulgte tråkk/delvis sti ned til skikkelig sti og videre ned til bilen.
Og med det var høstturen til Valdres litt vemodig over.....

Men skal opp igjen om noen uker sammen med ungene, gleder meg :-)

Tilsammen ble det gått 83 km og 5356 m i oppstigning på disse 4,5 dagene, og er godt fornøyd med det.