Topptrim med Bonzo (17.09.2016)

Written by anneg GSM

Vestre Slagsfjellet (1,167m) 17.09.2016
Ørnkampen (1,107m) 17.09.2016
Visits of other PBEs Brathovdekollen utsiktspunkt (710m) 17.09.2016
Fikk med Bonzo og kjørte til Skei og videre innover Peer Gyntveien. Parkerte ved stiskilt til Dørdalsknappen, og fulgte råket til toppen. Gikk også oppom 3 andre småtopper i området, før vi returnerte til bilen. Kjørte litt tilbake, og parkerte ved stistart til Svarttjønnet. Gikk bortom Ørnkampen, før vi tok "Kristianråket" opp til Kristianvarden. Derfra gikk vi over til Vestre Slagsfjellet, med ødelagt kasse og turbok. Gikk ut på den sørlige varden, før vi snudde. Fulgte Kristianråket videre ned til Peer Gyntveien slik at dette ble en rundtur, fulgte veien noen hundre meter tilbake til bilen. Så en del som sykla på råkene her.
På vei ned fra Krisianvarden
Kjørte videre til Trisnippsetra, og parkerte nedenfor setrene. Nå kom vi tilbake til tåka som vi hadde sett nedover mot Skei, mens vi var over, og hadde mest skya, men også gløtt av sol på forrige tur. Gikk råket opp på Kyrakampen i lett tåke, etter hver kom vi over tåka også her. Satte oss ned ved varden og tok en matbit, ganske trolsk stemning en stund med tåke som kom sigene opp over vannet. Tilslutt var hele toppen innhylla i tåke, og vi gikk tilbake samme vei.
Tåka kommer augene på Kyrakampen
Kjørte videre Veslesetervegen, og Lisetervegen og parkerte ved containerplass øverst Lishøgda. Fulgte gardsveien til Bratthovde, videre godt merka råk opp på Brathovdkollen. Fin utsikt over Østre dalføret fra utsiktsplassen. Gikk oppom toppen, inne i skogen her fant vi litt piggsopp. Retur et litt kortere råk, som møtte det vi gikk opp ved beitet ovenfor gården.