Gråurda - Kommunetopp i Snillfjord (17.09.2016)

Written by aask (Ånund Sigurd Kvambekk) GSM

Ascents Gråurda (791m) 17.09.2016
Visits of other PBEs Myrsætra parkeringslomme (254m) 17.09.2016

Trøndelag/Nordlandsraid september 2016 dag 1:

Sondre og jeg kjørte fra Asker etter jobb og skole. Kom til parkeringen i krysset vest for Våvatnet rundt halv ett hvor vi la oss til å sove i bil og i telt. I en transporter lå allerede Øyvind M og sov.

Etter frokost på parkeringsplassen kjørte vi til parkeringen ved Myrsætra. Mange rypejegere var ute på jakt, men vi fikk plass. Tynt skydekke, men det tyknet til etter hvert. Sondre og Øyvind gikk i shorts, noe som var helt greit selv nå langt ute i september.

Vi fulgte god sti opp til hytta innenfor Langtjørna. Derfra ble det i terrenget, men lettgått på ryggene. Prøvde en mer direkte rute ned igjen, men fikk et par hundre meter med kratting på den ruta.

Høydemetrene siger på. Ser Langtjørna bak.

Litt dissens om hva som var toppen. Min gps sa den første toppen vi kom til, men det er noen år siden jeg lastet ned punktene fra Peakbook. Øyvind som prøvde den nye appen sa at nå lå den lenger borte, og våre GPS-målinger og øyemål var enige med Peakbooks nye punkt.

Varden på toppen med kandidattoppene bak til høyre.

På vei ned begynte det å regne lett, men fart på regnværet ble det ikke før vi hadde 30 m igjen til bilen!

Vi kjørte tilbake litt samme vei som vi kom til parkeringen ved Langlidalen. Så la vi vei på Omnfjellvarden - Kommunetopp i Orkdal