Vestrefjorden - vestsida (15.09.2016)

Written by ArntO (Arnt Owe Røed) GSM

Hovsetheia (596m) 15.09.2016
Langsetnakken (447m) 15.09.2016
Otrefjellet (626m) 15.09.2016

"Løpetur" sammen med Ola. Satte igjen sykler ved Akslasvingen ved p-lomme. Startet turen innerst i Vestrefjorden. Beveget oss etter vei opp Dyssdalen. Fra Dyssdalsetra opp dårlig sti til Brekka. Videre bratt opp til venstre for grov ur opp til Otrefjellet. Fin sti ned til Ulvestadvatnet, noen hundre meter mot Ulvestadsetra og merket sti opp mot Grødet. Deretter uten sti nedover mot Hovsetheia. Fint løpeterreng og litt tusling opp til Hovsetheia. Videre mot Hellenakken. Vi fulgte delvis sti. Opp mot Hellenakken kom vi å nytt inn på fin merket sti. Videre fint terreng ut til Langsetnakken. Fulgte nordryggen ned til Akslasvingen. Unngikk kratt og buskas, så returen dit var grei. Turen tilbake til startutgangspunktet på sykkel er forholdsvis flat.

Nydelig terreng for joggesko med solid mønster. Ser på pulsen at det var mer enn stor nok hastighet for en utrent mann som meg.

Stedet som er kartfestet som Brekka. en tåkelagt Vestrefjord i bakgrunnen. Varmt og fint septembervær. Vindstille og 18 grader ved havnivå.
Otrefjellet. Flott løpeterreng.
Foto tatt fra Otrefjellet. Viser ryggen vi fulgte fra Grødet til Hellenakken.
Foto tatt ved Grødet. Otrefjellet, Tindfjellet og Blåskjerdingen bak.
Tilbakeblikk på turen vår. Vi startet med Otrefjellet bakerst til venstre. Grødet midt i bilde.