Vardefjell i Sauherad (27.08.2016)

Written by Englepus (Cathrine Nyberg) GSM

Start point Grantjenn
Endpoint Grantjenn
Ascents Vardefjell (814m) 27.08.2016

Ute i bushen

Bittelitt ufremkommelig! (foto: Rune)

Siden bommene i Luksefjell åpnes et par helger på høsten, bestemt vi (Rune og jeg), at vi ville ta turen til Sauherads kommunetopp siden den skal være ganske grei å ta fra denne siden. Vi parkerte ved Grantjenn, og gikk samme veien som til Skåråfjell til å begynne med. Etterhvert delte stien seg, og vi fortsatte i retning Vardefjell. Hvor vi skulle gå opp hen hadde vi ikke helt bestemt, men fulgte ca en rute noen andre hadde lagt ut på kart tidligere. Vi fant ingen sti som tok av mot Vardefjell, så vi fant et passende sted å krysse bekken på, og bestemte oss for å bare gå opp lia.

Dette var ikke bare, for det var tett vegetasjon, svært bratt tidvis og ikke antydning til sti. Fulgte prinsippet med å bare gå rett fram og opp, og satset på å treffe toppen sånn noenlunde! Vi traff ganske bra og kom oss til topps, denne gangen også! Kjenner at dette ikke nødvendigvis er en tur jeg trenger å ta om igjen sånn med det første!

Toppen nådd med Skåråfjell i bakgrunnen.