Geite (10.09.2016)  5

Written by Taxitheo (Rune Theodorsen) GSM

Ascents Geite (2,002m) 10.09.2016
Rundhøe (1,822m) 10.09.2016

I dag skulle jeg bli med Morten og familien på tur til Storbreahø, en topp jeg faktisk var veldig nærme i går.. Gitte og 19topper blei også med på turen. Vi traska i vei i ganske dårlig vær, men fant ut at det var for mye vann i elv for å komme seg opp mot den toppen.. Så da blei det en liten rast oppi lia, hvor det blei bytte av topp til Geita i stedet. Jentene valgte klokelig å gå ned igjen til bilen mens gutta gikk videre.. Bratt, glatt, vått og blåst opp lia til Rundhøe. Opp til Geita gikk vi ganske mye på snø opp. Blei ikke lange pausa på toppen før vi gikk ned igjen.. Morten og Tor-Arne løp og sklei ned igjen på snøen, mens jeg følte meg litt mer usikker og gikk skritt for skritt.. Gikk litt bedre på snøen etterhvert :-) Slutta å regne på veien ned, så siste 1-1,5 time var uten regn.. Men var våt fra topp til bunn når jeg kom tilbake til Krossbu så var deilig å få en varm dusj og tørre klær.. Takk for at du dro meg med ut i regneværet Morten(var vel ikke vanskligst å overtale) og takk for koselig turfølge til Tor-Arne og de som snudde :-)