Krosshøe (10.09.2016)

Written by Englepus (Cathrine Nyberg) GSM

Start point Krossbu (1,280m)
Endpoint Krossbu (1,279m)
Ascents Krosshøe (1,627m) 10.09.2016 10:42

Krosshøe

I helga stakk meg og Rune (taxitheo) på Peakbook-treff på Krossbu. Tanken min var jo at jeg skulle få kommet meg over 2000 meter en sånn siste gang før vinteren setter inn, men slik gikk det ikke. Besseggen på torsdagen før satt litt for mye i beina, samt at været var mildt sagt ille!

Likevel ble det en topptur på lørdagen sammen med to av jentene på treffet, mens andre tøffet seg i de litt høyere toppene. Vi bestemte oss for Krosshøe med utgangspunkt i Krossbu og å ta rundturen rundt. Været var grått og trist og det duskregnet mer eller mindre hele tida! Som kjent for enkelte (les: Rune), så er jeg alt annet enn solstråle når værgudene er kranglete, og jeg må ut på tur, men utrolig nok, så furta jeg ikke altfor mye!

Grått vær, men smilende!

Var ikke så lange turen opp til selve Krosshøe, og jeg vil tippe at utsikten hadde vært rimelig fin om været hadde vært litt mer hyggelig. Vi så litt innimellom av forskjellige topper, men ellers veldig grått. Når toppen var nådd, gikk vi raskt videre, for vinden var formidabel. Ble en lenger runde tilbake til Krossbu, og ikke så lenge før vi var nede, bestemte himmelens sluser seg for å åpne seg på full guffe! Skikkelig ubehagelig følelse når vannet renner på innsida av buksa og nedover beina! Men ned kom vi, og utrolig nok var det en deilig tur i hyggelig selskap.

En av mange fine varder på turen!