Gjerdhøa +to + strafferunde. (08.09.2016)

Written by BjørnF (Bjørn Fillipsveen)

Start point Horvlia hyttefelt (590m)
Ascents Gjerdhøa (1,560m) 08.09.2016
Sæterhaugen (1,034m) 08.09.2016
Sæthøa (1,416m) 08.09.2016
TUR MED STRAFFERUNDE.
Startet fra Horvlia hyttefelt i tåke. den forsvant fort og det ble en finværsdag.
Sti nesten helt til Sæterhaugen, siden ble det terreng. For det aller meste lettgått hardbakke.
Litt vind så jakka måtte på. En matbit på Sæthøa. Veldig fint derfra og opp på Gjerdhøa. Gikk derfra med en plan om å kjøre inn til Storli og ta en tur der. Kommet litt forbi Sæthøa måtte jeg hvile mine gamle bein. Da oppdaget jeg at Gps`en lå igjen på Gjerdhøa. Noe surt å gå opp igjen der jeg akkurat hadde vært, men men. Blir nok siste gangen jeg legger igjen Gpsèn. Kostet 1.45t og 375 hm.
Roksdalskammen til venstre og Svorundfjellet til høyre.

Surrebøtte..

Written by otto 08.09.2016 22:02

Ps har selv fått den kommentaren når gps ble lagt igjen på Store Blåmann (Kvaløya i Troms). Eller når bensin blir fylt på disel-bil. Dette kommer med alderen Bjørn..

Sv: Surrebøtte..

Written by BjørnF 08.09.2016 22:29

Jeg pleier å se meg godt for før jeg går videre, men imellom glipper det. Var jo heldig å oppdaget det mens jeg enda orket å gå opp igjen.Og ja jeg vet det om alderen. Noen ganger tar jeg feil av kjøleskapet og oppvaskmaskinen! Blir Rørostur på oss i helga, en liten gjeng.